SEO Arkitekt

Hvordan kommer min hjemmeside øverst på Google

Hvordan kommer min hjemmeside øverst på Google

9 Tips Til At Komme øverst på Google

Hvordan kommer min hjemmeside øverst på Google

Ingen kan benægte, at Google er den mest populære søgemaskine. At vide, hvordan du gør din hjemmeside synlig på den første side af Google, er en af de vigtigste ting, du kan gøre for din virksomhed. Fra ydelser, produkter og generel hjælp kan Google være en god kilde til at få salg og indtjening.

75 procent af brugerne klikker ikke på de efterfølgende sider i søgeresultaterne – folk vil have hurtig adgang til de fakta, de har brug for. Selvom det lykkedes dig at få en plads på den anden side af Google, er du stadig praktisk talt usynlig.

Hvis du vil vide, hvordan du får din hjemmeside øverst på Google uden at spilde en masse tid på de “nyeste trends”, så fortsæt med at scrolle.

Hvordan bliver min hjemmeside synlig øverst på Google?

Hvordan får jeg Google til at finde min hjemmeside?

1. Fortæl Google med det samme, at din hjemmeside eksisterer

Google-bots gennemgår altid nettet uden at undlade at søge efter de forskellige hjemmesider, og de gør altid deres arbejde godt. Det kan dog tage noget tid for Googles robotter at opdage din hjemmeside. Du kan sidde og vente i dage eller endda uger på, at Google crawler dit websted, men det er bedst at handle med det samme og lade Google vide om din hjemmeside.

Hvis du har et XML-sitemap til din hjemmeside, kan du indsende din sitemap til Google Search Console for at sikre, at din hjemmeside vises på Google.

sitemap

Google Search Console er et gratis værktøj, der kan hjælpe webstedsejere med at forstå deres ydeevne på Google-søgning samt de ting, de kan gøre for at øge deres synlighed på søgning.

2. Vælg de rigtige søgeord at målrette mod

Før du forsøger at få din hjemmeside på den første side af Google, skal du finde de rigtige søgeord.

Men hvad er de rigtige søgeord?

Først og fremmest skal du bestemme det sæt af ord, der bedst kan beskrive de ting, du tilbyder på dit websted, dit indhold eller andre ting, som folk kan indtaste i søgefeltet, når de leder efter ting, der har noget at gøre med din forretning.

Typisk er søgeord sætninger, der indeholder 3 til 5 ord, som de fleste søgere sandsynligvis vil skrive i søgefeltet, når de leder efter et svar eller en virksomhed. Hvis de nøjagtige termer, du har brugt som søgeord på din hjemmeside, og dem, som folk har indtastet i søgefeltet, stemmer overens, vil din hjemmeside sandsynligvis dukke op i søgeresultaterne.

MEN dette er kun begyndelsen på at forsøge at komme øverst på Google.

Du kan bruge værktøjer som Ahrefs eller SEMrush  til at finde de rigtige søgeord og emner at diskutere.

Du skal også forestille dig, at dine kunder eller besøgende søger på Google efter de svar, der specifikt kan findes på din hjemmeside. Du skal lave søgeordsanalyse for at finde ud af de almindelige søgefraser, der er relateret til din virksomhed.

Så skal du gøre er at indsætte disse søgeord i dit indhold og skabe ægte nyttigt indhold, som grundlæggende fortæller Google, at dit websted er den førende autoritet i at give de rigtige svar vedrørende dine valgte søgeord, som potentielle kunder søger efter. Det øger helt sikkert chancerne for, at din hjemmeside kommer sig på den første side af Google, og hjælper også dit websted med at skille sig ud fra konkurrenterne.

3. Spor dine konkurrenter

Selvom du måske har prøvet alt for at komme på den første side på Google, kan du stadig støde på nogle vanskeligheder, når de fleste af dine konkurrenter har et stort publikum og allerede har tillid til Google.

Hvis du er oppe imod store mærkenavne, kan du stadig betragte dig selv som heldig, når du finder din hjemmeside på den tredje side af søgelisten i Google.

Du skal vide, hvem du er oppe imod, så du kan finde en passende løsning til at få din hjemmeside på den første side af Google.

For at starte skal du indtaste dit søgeord på søgefeltet og se på listen på den første side.

Hvis du kan se store varemærker fra velkendte virksomheder på den første og anden side på Google, og din hjemmeside ikke rigtig har nogen placeringer eller trafik, skal du ændre din strategi eller dine søgeord for at målrette mod.

Du kan bruge konkurrerende søgeordsanalyse, når du tjekker de søgeord, som dine konkurrenter bruger.

Du kan få en bedre placering, når du kender de søgeord, som dine konkurrenter bruger i deres organiske søgning og betalte kampagner.

Konkurrentens søgeordsforskning kan hjælpe dig med et af følgende:

  • Opdag og begynd at målrette søgeord, som dine konkurrenter ikke har fundet endnu.
  • Lær, hvorfor din konkurrents hjemmeside har en bedre placering for de samme søgeord, som du har målrettet mod.
  • Find ud af de long-tail søgeord, som du ikke troede, dine målkunder bruger.
  • Grib de søgeord, som dine konkurrenter målretter mod, og brug disse søgeord mere effektivt for at overgå dine konkurrenter.

4. Opret en side, der understøtter søgeintention / search intent

Forstå, at de hjemmesider, der er placeret på den første side af Google, er hjemmesider, ikke de faktiske hjemmesider i sig selv.

For eksempel kan du rangere på den første side af Googles søgeresultater for websiderne kaldet “hvordan du fikser din vandhane” og “hvordan finder du en blikkenslager”, som er to forskellige sider.

Det er også muligt, at de forskellige sider på din hjemmeside vil lande på forskellige sider i søgeresultaterne.

Sørg for, at indholdet på den webside, du vil rangere, indeholder oplysninger, som Google har til hensigt at rangere for dit målsøgeord.

Du har bedre chancer for at rangere din webside på den første side af Google, hvis den stemmer overens med indholdstypen, formatet og vinklen på indholdet af søgeintention.

De mest almindelige typer indhold, der normalt findes i søgeresultater, er:

  • Landingssider
  • Kategori sider
  • Produktsider
  • Blogindlæg

Det er også vigtigt ikke at ændre webadressen (URL) på websiden, så du ikke mister nogen af de kvalitets backlinks, som du måtte have.

For dit indholdsformat kan du overveje alt af følgende:

  • Sammenligninger
  • Anmeldelser
  • Redaktionelle eller meningsindlæg
  • Liste indlæg
  • Selvstudier
  • How-to vejledninger

Det er vigtigt at diskutere alt fuldt ud og etablere sig som autoritet på emnet. Skriv informativt, nyttigt indhold, der er relevant for din branche eller hjemmeside, som folk har brug for at kende, og du vil helt sikkert rangere din hjemmeside på den første side af Google.

5. Inkluder interne links og få kvalitets backlinks

Backlinks er vigtige, fordi de kan forbedre sidens autoritet. Hvis du har en god mængde kvalitets backlinks til netop din side, betyder det, at din side giver den væsentlige information, som folk bør tjekke ud.

Mange topplacerede websteder har tusindvis af backlinks (og tæller) gennem årene.

Tilføjelse af relevante interne links er en anden måde at øge autoriteten på din side.

Så hvordan får du backlinks til din hjemmeside?

Uden at gå for meget i detaljer er en af de bedste måder at erhverve backlinks på at lede efter lignende websteder og blot sende dem en e-mail og til sidst bede dem om at linke til en artikel på din hjemmeside.

De links, der peger på din hjemmeside eller dine backlinks, fortæller Google, at andre websteder tror på dit websteds autoritet og betragter det som et velrenommeret websted.

Det er vigtigt at bemærke, at backlinks fra de lige så velrenommerede sider er dem, der kan hjælpe med at booste placeringen af din side. De bør ikke være giftige eller spam-links. Som tidligere nævnt er det vigtigt at holde strukturen på din URL den samme og aldrig ændre den.

Hvis det er uundgåeligt at omkonfigurere nogle af dine URL’er, så glem ikke at omdirigere de gamle URL’er til dine nye.

6. Featured Snippets

Du har måske allerede lagt mærke til de korte tekststykker, der kan findes over Googles søgeresultater, hvilket er endnu bedre end at placere på den første side af Google. De korte tekster giver normalt hurtige svar på søgerens forespørgsler.

Disse korte uddrag er de fremhævede uddrag/ featured snippets, der kan hjælpe dig med at rangere din webside og have en chance for at lande en plads på den første side af søgelisten.

Du kan ikke bestemme, hvilken tekst der skal vises, da Google er den, der bestemmer. Desværre er der ingen speciel formel eller særlig kode, der sikrer, at teksten på dit indhold bliver valgt af Google.

Du kan dog ændre indholdet lidt for at forbedre dine chancer for at blive vist.

Her er et par tips, du gør for at få et udvalgt featured snippet spot:

  • Hvis du diskuterer en bestemt proces, er det bedst at bruge et punktopstillingsformat og kortfattede, korte sætninger.Du kan sætte dette øverst på siden for at gøre det mere synligt.
  • Når du opretter en liste, skal du bruge punkttegn, der skal findes nær den øverste side.
  • Bemærk, at de fremhævede uddrag normalt besvarer spørgsmålene, der begynder med hvordan, hvorfor, hvor, hvornår, hvad og hvem.Du kan udarbejde indhold, der giver et øjeblikkeligt svar på sådanne spørgsmål.

Du kan også prøve at give svar på relaterede spørgsmål for at sikre, at du har diskuteret emnet fuldt ud. Hvis du gør det, kan det hjælpe med at etablere dig selv som autoriteten til at konsultere i din branche.

7. Administrer dine metatags ordentligt

Metatags er korte tekster, der vises i Googles søgeresultater for at give brugerne en kort introduktion til, hvad indholdet handler om. Metataggene minder lidt om udvalgte uddrag, kun kortere.

Du må kun bruge op til 120 tegn til at oprette dine metatags. Du skal sørge for at sætte de mest kødfulde oplysninger plus dit søgeord, så du kan lokke dine besøgende eller kunder.

Metatagsene vises ikke på dit websted, men du kan indstille den kortfattede, klare formulering for hver webside, du har. Du skal oprette etiketter, der vil overbevise brugerne om at besøge dit link. Du skal også være kreativ, når du sætter dit søgeord i dine metatags.

8. Optimer din hjemmeside til smartphones

Flere og flere mennesker stoler på deres mobile enheder, når de foretager onlinetransaktioner. Halvdelen af verdens internettrafik kommer fra mobile enheder.

Ingen ønsker at se en ødelagt side eller et mærkeligt websidelayout, når de besøger et bestemt websted. Du skal sikre dig, at din hjemmeside og websider er responsive og optimeret til mobile enheder.

Alt dit hårde arbejde er for ingenting, hvis din hjemmeside ikke er responsiv eller optimeret til mobilbrug.

Hvis du ikke er webdesign- og udviklingsekspert, skal du muligvis hyre en professionel webdesigner  til at hjælpe dig med at skabe en optimeret side til mobilbrug.

9. Forsikre dine kunder om, at du er lokal

Hvis du driver en lille forretning, vil du få bedre chancer for at lande på den første side af søgelisten, når du inkluderer din lokation i dine søgeord.

De direkte lokationsspecifikke søgere, der leder efter lokale virksomheder, vil helt sikkert sætte pris på din tilstedeværelse og forretning, især hvis du leverer de ting, de virkelig har brug for.

Du vil måske overveje at tilføje din placering for at gøre det nemmere for dine kunder at finde dig. Endnu bedre, tilføj din virksomhed en lokal mappe såsom Yelp eller Bing Places for bedre synlighed. Du ønsker måske at oprette en konto i Google My Business for at øge din tilstedeværelse.

Konklusion

Dette er blot nogle af de ting, du kan gøre for at få din hjemmeside på den første side af Google. En god synlighed kan booste nysgerrigheden hos din målgruppe eller kunder.

Du kan også prøve de forskellige sociale medieplatforme for at forbedre din online tilstedeværelse.

Du kan også besøge foraene for at dele din ekspertise for at etablere din autoritet om emnet. Du skal få folk til at se dig som en, de kan stole på, hver gang de har spørgsmål vedrørende din branche.

Du skal også levere nyt indhold regelmæssigt for at holde dit publikum og få dem til at vende tilbage efter mere.

SEO Arkitekt kan levere løsninger, der passer til ethvert budget og opfylder enhver virksomheds behov bedst muligt.